Έκθεση - Αφιέρωμα στον Ερνέστο Τσίλερ από την Εθνική Πινακοθήκη
Ο αρχιτέκτονας που άλλαξε την Ελλάδα.
Σφράγισε την αρχιτεκτονική της Αθήνας και της Ελλάδας, υπογράφοντας 500 κτίρια. Απολύθηκε επειδή κατήγγειλε σκάνδαλα και χρεοκόπησε. Ο Ερνέστος Τσίλερ, ο αρχιτέκτονας πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο, το Εθνικό Θέατρο και το Δημαρχείο της Σύρου, αποκαλύπτεται στην Εθνική Πινακοθήκη.
Είναι ο αρχιτέκτονας που έφερε πρώτος στην Ελλάδα τον τεχνητό εξαερισμό και την κεντρική θέρμανση. Εκείνος που αντικατέστησε τα παντζούρια με ρολά στα μαγαζιά της Αθήνας και κόσμησε τα κτίρια του με χυτοσιδηρά κιγκλιδώματα με σχέδια εμπνευσμένα από τη μυθολογία. Ο πρώτος που χρησιμοποίησε σιδηρά υποστυλώματα στην οικοδομή. Και ο πρώτος ανασκαφέας της Τροίας.
Ο Μεγαλέξανδρος του σχεδιασμού
Αν υπάρχει ένας σύγχρονος έλλην αρχιτέκτων που είναι ευρέως γνωστός και εκτός ορίων της επικρατείας, ο αρχιτέκτων αυτός είναι ο Αλέξανδρος Ν. Τομπάζης.
Είναι ο μόνος που, έχοντας αφήσει το σχεδιαστικό του ίχνος σε πολλές χώρες, μπορεί δικαίως να θεωρηθεί ένας καλώς νοούμενος κοσμοπολίτης (ένας σύγχρονος weltbürger), που εκπροσωπεί επιτυχώς την πατρίδα μας στη διεθνή αρχιτεκτονική σκηνή.
Με την ιδιαίτερη, παγκοσμίως πρωτοποριακή, αναζήτησή του στην περιοχή τής λεγομένης βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, με έργα που έχουν κατά καιρούς σημαδέψει την ιστορία της, με διαλέξεις σε διεθνείς αρχιτεκτονικές σχολές και εκδόσεις υψηλής ποιότητας γιά το έργο του, ο Α.Ν. Τομπάζης θα μπορούσε άνετα, αν δεν ζούσε και δεν ανέπτυσσε τη σχεδιαστική του δραστηριότητα κυρίως στην περιφερειακή μας χώρα (η οποία, μεταξύ άλλων, ούτε που το σκέφτεται να στηρίξει πολιτικά/πολιτιστικά τους αρχιτέκτονές της στον διεθνή ανταγωνισμό), να είχε ήδη κάποιο διεθνές βραβείο, σημαντικότερο από τα πολλά που έχει ήδη στη συλλογή του (λ.χ.: Μις φαν ντερ Ρόε, Πρίτσκερ, κλπ).
Μπραζίλια, «πρωτεύουσα των αυτοκινητοδρόμων και των αεροδρόμων»
Το πολεοδομικό σχέδιο του Lúcio Costa για τη νέα ομοσπονδιακή πρωτεύουσα της Βραζιλίας οραματίστηκε την Μπραζίλια ως την «πρωτεύουσα των αυτοκινητοδρόμων και των αεροδρόμων», με άλλα λόγια, ως την πρωτεύουσα ενός σύγχρονου, ενωμένου έθνους με μια ισχυρή κεντρική κυβέρνηση. Η τολμηρή απόφαση που πήρε ο Πρόεδρος Juscelino Kubitschek το 1956 να πραγματοποιήσει την προβλεπόμενη από το Σύνταγμα μεταφορά της πρωτεύουσας από τις ακτές στο εσωτερικό της χώρας σήμανε μια καινούρια αρχή, καθώς και την ολοκλήρωση των προσπαθειών της Βραζιλίας να δημιουργήσει ένα συνεκτικό, ολοκληρωμένο και χειραφετημένο έθνος, εκπροσωπούμενο από μια πόλη χτισμένη από Βραζιλιάνους, χίλια χιλιόμετρα μακριά από το παλιό κέντρο της αποικιακής εξουσίας. Η 21η Απριλίου του 1960, Ημέρα της Ανεξαρτησίας, επέτειος της ανακάλυψης της Βραζιλίας και της ίδρυσης της Ρώμης, ορίστηκε δια νόμου ως η ημέρα του εγκαινιασμού της «πόλης του μέλλοντος», συμβολίζοντας την ολοκλήρωση της δεύτερης ανακάλυψης της Βραζιλίας, από τους ίδιους τους Βραζιλιάνους. Τα πρώτα οικοδομικά υλικά μεταφέρθηκαν στο κεντρικό οροπέδιο της χώρας, χίλια μέτρα ψηλότερα από τη θάλασσα, με στρατιωτικά αεροπλάνα. Στις 2 Δεκεμβρίου του 1956, οι οικοδομικές εργασίες ξεκίνησαν από το ζωτικό σημείο επαφής ανάμεσα στην Μπραζίλια και της υπόλοιπη απέραντη χώρα, το αεροδρόμιο.
GPS - Urban Design
Πολεοδομικός σχεδιασμόςΠολεοδομικός σχεδιασμός είναι ο βασικός τρόπος άσκησης πολεοδομικής πολιτικής. Αποτελεί το βασικότερο εργαλείο ρύθμισης του αστικού περιαστικού και εξωαστικού χώρου σε επίπεδο οικισμού, πόλης ή πολεοδομικού συγκροτήματος. Για τη ρύθμιση του χώρου σε επίπεδο υπερκείμενο της πόλης ή του διευρυμένου Δήμου, χρησιμοποιείται ο Χωροταξικός Σχεδιασμός. Ο Πολεοδομικός σχεδιασμός αποσκοπεί στην ορθολογική οργάνωση του χώρου με βάση τις αρχές της επιστήμης της Πολεοδομίας. Η πόλη αποτελεί τον βασικό χώρο αναφοράς του πολεοδομικού σχεδιασμού, και το εκτάριο είναι η βασική μονάδα μέτρησης του. |
City and Urban DesignDescription of the studioThe educational objective is to focus on issues that emerge in the transition from the broader programmatic framework that regulates the development of the city to the design and the structure of urban space. These issues concern the compatibility between the logic of urban planning and the logic through which the urban space of the contemporary city is anticipated. Our main goal was to study and explore the "links" through which a better insight will be gained into the continuity of the city space and the continuity of the practice through which the city is planned, 'organized and architecturally shaped. Μελέτες Αναπλάσης Πλατειών και κοινοχρήστων χώρων ΠύλουΟλοκληρώθηκαν οι μελέτες για την ανάπλαση πλατειών και μνημείων της πόλης της Πύλου που έγιναν από το τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Οι προτάσεις αφορούν στην Πλατεία τριών Ναυάρχων, στην Πλατεία Οικονομίδη, στους περιμετρικούς αυτών δρόμους και στην προκυμαία του λιμανιού. Ακόμη έγινε μελέτη για την αποκατάσταση και ανάδειξη του παλαιού υδραγωγείου (καμάρες). |
- Ημερίδα της IGRΑ για φυτεμένα δώματα/ πράσινες στέγες
- Κατασκευή Βιοκλιματικής Κατοικίας
- Βιοκλιματικά σπίτια
- Ενα πρόσωπο 2.500 ετών πάλι στο φως
- Constructions for the Golden Ratio
- Landscape design of urban open spaces
- Conservation and Reuse of Historic Buildings and settlements
- Extended Urban Design Studio
- Small scale Hotel and Spa Complex
- Beautiful Pictures
Copyright © 2009 ---.
All Rights Reserved.
Designed by Joomla Desk.